Tuesday, July 24, 2012

Som om ett par jeans inte var tillräckligt!

Så jag köpte ju de där jeansen i förrgår, som jag inte kommer i..... Kunde inte sluta tänka på de som satt som de skulle men insåg att det är inte värt att betala flera flera hundra för ett par jeans som jag ska använda så kort tid. Så jag försökte ge upp tanken, men fasiken så svårt det var!

Sen fick jag ett magiskt meddelande, det hade varit en vattenläcka i min favoritbutik, de som säljer mina jeans! De reade allt i butiken med 50% på ordinarie pris!

Så hela familjen åkte dit så fort vi kunde och började titta runt och där hängde de! Den storleken och den modellen som satt perfekt! Till halva priset! Så jag slog till direkt!

Sen rullade shoppingen på i butiken av bara farten, det vart två supersnygga stickade tröjor till jeansen. Tröjor som sitter lite lite tight just nu och som kommer se helt ok ut även när de är en storlek för stora! Så nöjd så! :D

Maken hittade ett par jeans han också och ett par vanliga långärmade t-tröjor samt en skjorta i modellen Slim Fit. Dvs rätt slimmad skjorta. När vi kom hem insåg han att jeansen var en storlek mindre än han hade tidigare, så grabben har alltså gått ner yttligare en storlek i jeans så nu är han 3 storlekar mindre än när året började! Den snygga skjortan satt som gjuten också, så jäkla snyggt att vi var tvingade att åka förbi butiken idag också för att se om det fanns fler färger i samma slim fit modell. Vilket det fanns.... :P

Så idag kom vi hem med en ännu större kasse med kläder åt oss båda! Dessutom... Jag köpte ett par far far away jeans.... i storlek... 30/30.... Som kommer att vara mina motivationsjeans, för kommer jag i dem då kommer jag nog vara rätt jäkla nöjd med min vikt! Det var några hundralappars investering som jag inte har något problem med om de är kastade rakt ner i toaletten faktiskt. Antingen funkar det, eller så funkar det inte. Easy peasy!

Kom hem med ett par skor, en handväska och ett skärp också, det var ju 50% på det =P Min shoppingförälskelse har helt klart vaknat till liv igen nu när jag faktiskt kan ha kläder! Visst nu provar jag både den storlek jag har och den jag är på väg i för att se vad jag ska köpa, men det är fortfarande jäkligt kul!

Så här sitter mina 33/30 jeans, dvs de som jag ska kämpa för att komma i så snart som möjligt. Vi får se hur lång tid det tar! Det är ju mitt häng som ställer till det och just nu är det också hänget som är det som minskar snabbast! =D


No comments:

Post a Comment